ΜΙΑ ΠΡΟΟΠΤΙΚΗ ΓΙΑ ΦΙΛΟΛΟΓΟΥΣ

του Κ. Παπαγιαννούλη

   Κάθε χρόνο παίρνουν πτυχίο περίπου 3500 φιλόλογοι (μετά τις διαρροές). Αρχίζουν συνήθως να απασχολούνται με υποτιμολογημένα ιδιαίτερα και αργότερα ίσως σε κάποιο φροντιστήριο. Συνήθως, οι ψηφιακές τους δεξιότητες είναι μέτριες και περιορίζονται στο χειρισμό του word αποκλειστικά. Με τον όρο ψηφιακές δεξιότητες εννοούμε την ψηφιακή παιδεία στην οποία υστερούν σχεδόν όλοι οι Έλληνες..

   Έτσι, δεν διδάχτηκαν ψηφιακά εργαλεία όπως το Grammarly, το Bazzsumo, ή ακόμη επί το Ελληνικότερον, το Lexigram. Όπως όλα τα Ελληνόπουλα, δεν διδάχτηκαν πώς να συγκρίνουν περιεχόμενα on line, πώς να αναζητούν infographics, πώς να στήνουν ένα εξελίξιμο και παραγωγικό προφίλ στο linkedin. Είναι σύνηθες φαινόμενο, να αλλάζουν σελίδα με το enter και να μη γνωρίζουν πώς να δημιουργούν ενότητες, υποσημειώσεις, bookmarks και άλλα. Αυτό οφείλεται στην ελλιπή Ελληνική ψηφιακή παιδεία αλλά και στη σχετική αποστροφή για την ψηφιακή τεχνογνωσία εν γένει.

   Όμως, με την εξέλιξη του διαδικτύου, εμφανίζεται μία ευκαιρία για τους φιλόλογους που αγαπούν το γράψιμο και έχουν τη δυνατότητα να δημιουργήσουν ελκυστικό περιεχόμενο. Επιχειρήσεις και Οργανισμοί στους ιστότοπους τους, ολοένα και περισσότερο περιλαμβάνουν blogs. Ο μηχανισμός εδώ είναι ο εξής: Το περιεχόμενο των blogs ανανεώνεται συνήθως ανά εβδομάδα ή ανά μήνα αλλά μπορεί και σε συχνότερη από εβδομαδιαία βάση. Με το νέο άρθρο του blog γίνεται κατόπιν χορηγούμενη προβολή σε facebook, Pinterest, Linkedin και άλλα social media. Για παράδειγμα, ένας τουριστικός οργανισμός αναρτά νέο άρθρο στο blog του με τίτλο
‘’Ένα ανεξερεύνητο πρωτόγονο χωριό στην εποχή του χαλκού’’ Προκαλείται έτσι το ενδιαφέρον μέσα από τη χορηγούμενη προβολή, ώστε ο επισκέπτης να μπει στον ιστότοπο με γέφυρα πάντα τα social. Όταν θα μπει, θα αποδεχτεί την πολιτική των cookies και θα μαρκαριστεί από το back end του ιστότοπου, ως ενδιαφερόμενος για γεωγραφικές αναζητήσεις.

   Αν αντιθέτως, ο οργανισμός έκανε χορηγούμενη διαφήμιση προσκαλώντας τους επισκέπτες των social, να  αγοράσουν πακέτα ταξιδιών, δεν θα έμπαινε κανείς. Ένα άλλο όφελος που έχουν οι ιστότοποι από τα blogs είναι οι εισερχόμενοι σύνδεσμοι (links) που δημιουργούνται από άλλους ιστότοπους προς το περιεχόμενο τους, πράγμα το οποίο ανεβάζει τη σειρά ranking στις μηχανές αναζήτησης. Επιπρόσθετα, η ανανεωσιμότητα του περιεχομένου, καθώς και η επισκεψιμότητα είναι βασικοί παράγοντες για υψηλό ranking.

   Προτείνουμε λοιπόν στους φιλόλογους να βελτιώσουν αφενός τις ψηφιακές τους δεξιότητες και εφόσον αγαπούν το γράψιμο να αρχίσουν να ενδιαφέρονται για την προσοδοφόρα αυτή δραστηριότητα. Μία συνήθης αμοιβή για 4 blogs το μήνα σε έναν ευρωπαϊκό ιστότοπο αμείβεται περίπου 300 Ευρώ. Στην Ελλάδα τα ποσά είναι χαμηλότερα με ανοδικές τάσεις. Επειδή όπως σε όλους τους τομείς υπάρχει καθυστέρηση στην εν Ελλάδι ανάπτυξη, προτείνουμε να βγείτε μπροστά ώστε με την πλήρη Ελληνική ανάλογη ζήτηση να μπορέσετε να κυριαρχήσετε. Αν έχετε τη δεξιότητα συγγραφής σε ξένη γλώσσα, τότε μπορείτε να προβληθείτε σε δημοφιλείς ιστότοπους για freelancers όπως οι  www.toptal.com    www.upwork.com   www.peopleperhour.com   www.meero.com

   Στους ιστότοπους αυτούς μπορείτε να δείτε πως προβάλλονται ανάλογες υπηρεσίες από συγγράφοντες στο εξωτερικό. Όσοι δραστηριοποιούνται σε τέτοιες υπηρεσίες λέγονται συνήθως content writers ή content makers. Με τον όρο blogger συνήθως εννοείται κάποιος που συγγράφει για την προσωπική του σελίδα. Ευχόμαστε να διευρύνετε τις υπηρεσίες σας με τον τρόπο που σας προτείναμε, καθώς επίσης σας ευχόμαστε γόνιμες ψηφιακές δραστηριοποιήσεις.