ANAΛYTIKEΣ EKTIMHΣEIΣ BAΣΕΩΝ 2024 του 2ου ΕΠΙΣTHMONIKOY ΠΕΔIOY
ΑΝΑΛΥΤΙΚΕΣ ΕΚΤΙΜΗΣΕΙΣ ΒΑΣΕΩΝ 2024 ΤΟΥ 2ου ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟΥ ΠΕΔΙΟΥ
Του Κ. Παπαγιαννούλη
Η ακόλουθη μελέτη αφορά σε 44 δημοφιλή τμήματα του 2ου
επιστημονικού πεδίου.
Τα τμήματα που μελετήθηκαν είναι αυτά που είναι προσβάσιμα μόνο από το 2ο
πεδίο, δηλαδή δεν είναι κοινά με άλλο επιστημονικό πεδίο και επιπλέον δεν
απαιτούν ειδικό μάθημα για την εισαγωγή. Στη μελέτη χρησιμοποιήθηκαν στοιχεία
στατιστικών αποτελεσμάτων όπως δημοσιεύτηκαν από το υπουργείο παιδείας,
χρησιμοποιήθηκαν ακόμη δεδομένα θέσεων εισακτέων σε κάθε τμήμα,
χρησιμοποιήθηκαν οι συντελεστές βαρύτητας κάθε τμήματος στα αντίστοιχα μαθήματα
καθώς επίσης λήφθηκαν υπόψη οι περυσινές επιλογές των υποψηφίων. Τα
αποτελέσματα της μελέτης παρατίθενται στον παρακάτω πίνακα. Ακολουθεί
σχολιασμός.
ΕΚΤΙΜΗΣΕΙΣ ΒΑΣΕΩΝ 2024 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ΚΩΔ. |
ΤΜΗΜΑ |
ΕΚΤΙΜ 2024 |
ΒΑΣΕΙΣ 2023 |
METAB |
0217 |
ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ & ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ (ΑΘΗΝΑ) |
18.350 |
18.820 |
-470 |
0209 |
ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ (ΑΘΗΝΑ) |
18.110 |
18.554 |
-444 |
0219 |
ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ & ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ (ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ) |
17.810 |
18.260 |
-450 |
0229 |
ΝΑΥΠΗΓΩΝ ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ (ΑΘΗΝΑ) |
17.800 |
18.250 |
-450 |
0235 |
ΧΗΜΙΚΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ (ΑΘΗΝΑ) |
17.770 |
18.155 |
-385 |
0211 |
ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ (ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ) |
17.540 |
17.750 |
-210 |
0201 |
ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ (ΑΘΗΝΑ) |
17.210 |
17.497 |
-287 |
0213 |
ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΩΝ & ΑΕΡΟΝΑΥΠΗΓΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ (ΠΑΤΡΑ) |
17.060 |
17.340 |
-280 |
0237 |
ΧΗΜΙΚΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ (ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ) |
17.010 |
17.235 |
-225 |
0332 |
ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ (ΒΟΛΟΣ) |
16.420 |
16.720 |
-300 |
0221 |
ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ & ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ (ΠΑΤΡΑ) |
16.640 |
16.925 |
-285 |
0239 |
ΧΗΜΙΚΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ (ΠΑΤΡΑ) |
16.160 |
16.420 |
-260 |
0220 |
ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ & ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ (ΒΟΛΟΣ) |
16.130 |
16.405 |
-275 |
0246 |
ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ & ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ (ΑΘΗΝΑ) |
15.950 |
16.240 |
-290 |
0203 |
ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ (ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ) |
15.900 |
15.910 |
-10 |
0210 |
ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ (ΚΟΖΑΝΗ) |
14.890 |
14.804 |
86 |
0331 |
ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ & ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ (ΧΑΝΙΑ) |
14.860 |
14.785 |
75 |
1563 |
ΧΗΜΙΚΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ (ΚΟΖΑΝΗ) |
14.870 |
14.780 |
90 |
0225 |
ΑΓΡΟΝΟΜΩΝ & ΤΟΠΟΓΡΑΦΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ (ΑΘΗΝΑ) |
14.850 |
14.775 |
75 |
0340 |
ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ ΚΑΙ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ (ΙΩΑΝΝΙΝΑ) |
14.840 |
14.762 |
78 |
0215 |
ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ & ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ (ΠΑΤΡΑ) |
14.830 |
14.753 |
77 |
0223 |
ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ & ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ (ΞΑΝΘΗ) |
14.830 |
14.750 |
80 |
0205 |
ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ (ΠΑΤΡΑ) |
14.830 |
14.750 |
80 |
0245 |
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ (ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ) |
14.810 |
14.735 |
75 |
0243 |
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ (ΑΘΗΝΑ) |
14.800 |
14.725 |
75 |
0253 |
ΦΥΣΙΚΗΣ (ΑΘΗΝΑ) |
14.710 |
14.634 |
76 |
0255 |
ΦΥΣΙΚΗΣ (ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ) |
14.650 |
14.576 |
74 |
0208 |
ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ (ΒΟΛΟΣ) |
14.440 |
14.365 |
75 |
1564 |
ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ & ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ (ΚΟΖΑΝΗ) |
14.360 |
14.285 |
75 |
0392 |
ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ (ΑΙΓΑΛΕΩ) |
13.800 |
13.620 |
180 |
0207 |
ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ (ΞΑΝΘΗ) |
13.450 |
13.276 |
174 |
0214 |
ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ (ΧΑΝΙΑ) |
13.200 |
12.975 |
225 |
0227 |
ΑΓΡΟΝΟΜΩΝ & ΤΟΠΟΓΡΑΦΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ (ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ) |
13.190 |
12.960 |
230 |
0261 |
ΦΥΣΙΚΗΣ (ΗΡΑΚΛΕΙΟ) |
13.070 |
12.825 |
245 |
0393 |
ΝΑΥΠΗΓΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ (ΠΑΔΑ) |
12.850 |
12.620 |
230 |
0257 |
ΦΥΣΙΚΗΣ (ΠΑΤΡΑ) |
12.380 |
12.160 |
220 |
0387 |
ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΩΝ ΚΑΙ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ (ΠΑΔΑ) |
12.220 |
12.000 |
220 |
0247 |
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ (ΠΑΤΡΑ) |
11.600 |
11.391 |
209 |
0283 |
ΓΕΩΛΟΓΙΑΣ & ΓΕΩΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ (ΑΘΗΝΑ) |
11.560 |
11.375 |
185 |
0394 |
ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ (ΠΑΔΑ) |
11.540 |
11.345 |
195 |
1002 |
ΑΕΡΟΔΙΑΣΤΗΜΙΚΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΚΑΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ (ΨΑΧΝΑ) |
11.070 |
10.870 |
200 |
0251 |
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ KAI ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ (ΗΡΑΚΛΕΙΟ) - ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ |
11.020 |
10.800 |
220 |
1523 |
ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ (ΠΑΤΡΑ) |
10.670 |
10.500 |
170 |
0477 |
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ |
10.540 |
10.350 |
190 |
ΣΧΟΛΙΑ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΙΣ ΕΚΤΙΜΗΣΕΙΣ
Παρατηρούμε ότι η χαμηλότερη επίδοση στη Φυσική (κατά μέσο όρο 1,5 μονάδες στα
20) καθώς και η χαμηλότερη επίδοση στα Μαθηματικά (κατά μέσο όρο 0,7 μονάδες
στα 20) επηρέασε πτωτικά ειδικά τα τμήματα με μεγαλύτερο συντελεστή στα δύο
αυτά μαθήματα. Αντίθετα, η υψηλότερη επίδοση στη Χημεία (κατά 1,4 μονάδες στα
20) δημιούργησε αυξητικές τάσεις στα τμήματα με υψηλό συντελεστή βαρύτητας στη Χημεία.
Το αποτέλεσμα διαγράφεται ως εξής:
Τα υψηλόβαθμα περυσινά τμήματα με βάση άνω των 16.000 μορίων έχουν πτωτικές τάσεις από 10 έως 450 περίπου μόρια ενώ τα τμήματα με περυσινή βάση χαμηλότερη των 16.000 μορίων εμφανίζουν αυξητική τάση 70 έως 220 περίπου μορίων.
Όλα αυτά βεβαίως, μη γνωρίζοντας τις φετινές τάσεις επιλογής τμημάτων και υποθέτοντας ότι αυτές δεν μεταβάλλονται.