ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΒΑΡΥΤΗΤΑΣ – ΠΟΙΑ ΤΜΗΜΑΤΑ ΕΛΚΟΥΝ - ΤΟΥ Κ. ΠΑΠΑΓΙΑΝΝΟΥΛΗ

του Κ. Παπαγιαννούλη 

    Ο Γιώργος αρίστευσε στη Χημεία και έγραψε αρκετά καλά σε όλα τα άλλα μαθήματα. Συγκεκριμένα, έγραψε Γλώσσα 14, Φυσική 16, Χημεία 18 και Μαθηματικά 13.

    Για το τμήμα Βιολογίας ΕΚΠΑ που έχει συντελεστές (22-23-30-25) και προμοτάρει τη Χημεία,  συγκεντρώνει 15.410 μόρια.

 

    Για το τμήμα Επιστήμης τροφίμων και διατροφής του Γεωπονικού πανεπιστημίου Αθήνας που έχει αντίστοιχους συντελεστές (25-20-30-25) και προμοτάρει τη Χημεία, συγκεντρώνει 15350 μόρια.

 

    Για το τμήμα Δασολογίας του Γεωπονικού Αθήνας που έχει αντίστοιχους συντελεστές (25-25-25-25) και δεν προμοτάρει κανένα μάθημα, συγκεντρώνει λιγότερα, συγκεκριμένα συγκεντρώνει 15.250 μόρια.

 

    Στα παραπάνω παραδείγματα φάνηκε η ‘’ελκτική δύναμη’’ την οποία ασκούν στον Γιώργο τα τμήματα που έχουν έντονα διαφοροποιημένους συντελεστές βαρύτητας. Συγκεκριμένα, το τμήμα Χημείας και το τμήμα Επιστήμης τροφίμων και διατροφής του λένε:- Έλα σε εμάς, γιατί εμείς ‘’γοητευόμαστε’’ που έγραψες πολύ καλύτερα στη Χημεία.

 

    Αντίθετα, το τμήμα Δασολογίας του Γεωπονικού Αθήνας, έχει ίδιους συντελεστές βαρύτητας σε όλα τα μαθήματα, (25-25-25-25) και είναι σαν να λέει: -Τι με νοιάζει εμένα αν έγραψες καλύτερα στη Χημεία, εγώ δίνω ίδια σημασία και στη Νεοελληνική Γλώσσα, καθότι θα σου χρειαστεί να μιλάς όμορφα στα δέντρα του δάσους!

 

    Ενδιαφέρον ‘’ισοπεδωμένων’’ συντελεστών παρουσιάζει το τμήμα Μαθηματικών στην Καστοριά, το οποίο είναι σαν να λέει: -Δεν μας ενδιαφέρουν τα ταλέντα των μαθηματικών! Άλλωστε αν βάλουμε υψηλό συντελεστή στα Μαθηματικά, θα προκύψουν χαμηλά μόρια υποψηφίων και θα χάσουμε εισακτέους!

 

Το φυσιολογικό για τον Γιώργο, είναι να αναζητήσει τα τμήματα στα οποία βγάζει υψηλότερα μόρια. Στην περίπτωσή του, θα είναι τα τμήματα με υψηλό συντελεστή Χημείας. Ανάλογες περιπτώσεις με τον Γιώργο, που έχουν έντονα υψηλότερη βαθμολογία σε ένα μάθημα, θα έχουν και έντονα διαφοροποιημένα μόρια από τμήμα σε τμήμα. Τελικά, τα τμήματα με έντονη διαφοροποίηση συντελεστών βαρύτητας θα έλκουν εντονότερα και τους αντίστοιχους μαθητές. Αντίθετα, τα τμήματα με ‘’ισοπεδωμένους’’ συντελεστές βαρύτητας θα έλκουν χαλαρά και ομοιόμορφα τους μαθητές που έχουν ίδιες δεξιότητες σε όλα τα μαθήματα. Τα όμοια εδώ έλκουν όμοια!