ΜΕΡΙΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΠΟΥ ΘΑ ΕΠΡΕΠΕ ΝΑ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΑΙ ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ

του Κ. Παπαγιαννούλη

   Βρισκόμαστε στο 2017 - Νοέμβριος.

   Στο Ζάππειο εξελίσσεται μία κορυφαία διοργάνωση επιχειρηματικότητας και καινοτομίας υπό την αιγίδα του ΕΒΕΑ.



    Δεκάδες νέοι με καινοτομικές ιδέες στο στάδιο της ανάπτυξης εκθέτουν τις ιδέες τους και τα προϊόντα τους στους κυκλικούς διαδρόμους του κτιρίου. Περιδιαβαίνοντας αυτούς τους κυκλικούς διαδρόμους αναγνωρίζουμε μία στροφή που τείνει να πάρει η χώρα μέσα από δράσεις νέου καινοτομικού επιχειρείν.



    Στις κεντρικές ομιλίες εκθέτουν το νέο σκηνικό πρόθυμης χρηματοδότησης από «business angels» και από «venture capitalists» οι οποίοι συμμετέχουν στα καινοτομικά επιχειρηματικά σχέδια με ποσοστά από 20 έως 50%



    Συναρπαστικές νέες ιδέες που βασίζονται στη νέα τεχνολογία, όπως βιομετρική αναγνώριση και ταυτοποίηση, καταγραφή γης με χρήση drones, αυτοματοποιημένη αναγνώριση τοξικότητας προϊόντων από φωτογράφιση ετικέτας, έξυπνη εκπαίδευση κ.α. τα οποία θα έπρεπε να είναι αντικείμενο εκπαίδευσης στα Ελληνόπουλα. Τα σχολεία θα έπρεπε να επισκέπτονται το εν λόγω φεστιβάλ καινοτομίας και να αποκομίζουν νέα μυαλά και νέες προοπτικές.



    Θα έπρεπε όχι μόνο οι μαθητές του λεκανοπέδιου να έρθουν σε επαφή με τους λαμπρούς νέους της επιχειρηματικής καινοτομίας αλλά θα έπρεπε ΝΑ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΑΙ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΑΠΟ ΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΑΚΟΜΗ. Και αν αυτό σας φαίνεται τεχνοκρατικό, τότε τι έχετε να πείτε για τους νέους αλγορίθμους που αναγνωρίζουν το συναίσθημα μέσα από τα πεζογραφήματα ; Τι έχετε να πείτε για τους συγκριτικούς αλγορίθμους που θα χρησιμοποιήσει το ίδρυμα Νιάρχος για να μελετήσει με έξυπνα ρομπότ τα ψηφιακά αρχεία της Εθνικής βιβλιοθήκης ; Τι έχετε να πείτε για τους αλγόριθμους που αναγνωρίζουν την ψυχοσύνθεση του κατόχου προφίλ των social media ; Τι έχετε να πείτε για τους συμβούλους profilers οι οποίοι ως προέκταση των πάλαι ποτέ image makers καθοδηγούν με τη βοήθεια των ψυχομετρικών εργαλείων το δημόσιο πρόσωπο ; Σε ποια τελικά επιστήμη ανήκουν οι τελευταίες τάσεις ;



    Μαθήματα καινοτομίας και επιχειρηματικότητας στα δημοτικά -Γυμνάσια - Λύκεια δεν ετοιμάζουν τους αυριανούς τεχνοκράτες της οικονομίας ! Τα μαθήματα αυτά δίνουν τη σφαιρικότερη ενατένιση του κόσμου στους μαθητές όπως ο Steve Jobs που στα 23 του βρέθηκε στις Ινδίες, όπως του Jeff Bezos που ισχυρίζεται ότι το διαδίκτυο βρίσκεται στην αντίστοιχη εποχή με τον εξηλεκτρισμό των αρχών του 1900 όταν νέες καινοτομικές εφαρμογές χρησιμοποιούσαν την παροχή ηλεκτρικής ενέργειας όπως τα ηλεκτρικά πλυντήρια, ηλεκτρικοί κινητήρες, ηλεκτρικά μίξερ κ.α.



    Στην Ελλάδα το θαύμα θα γίνει όταν επιτέλους ξεπεραστούν οι αναχρονιστικές αγκυλώσεις περί επιχειρηματικότητας και οι νέοι αφυπνιστούν από το λήθαργο της επιθυμητής δημόσιας θέσης, ο οποίος λήθαργος ευνούχισε γενιές επί γενεών νέων προκειμένου να τους αφιονίσει στο όνειρο της μελιστάλαχτης κρατίστικης ασφάλειας. Αυτό το όνειρο περί κρατισμού και μέριμνας συντήρησε και τις αναχρονιστικές αγγυλωτικές ιδεολογίες προκειμένου οι περί των κρατίστικων αυλών να έχουν φορείς προστασίας.